woensdag 10 augustus 2011

Geverfde lingeriematerialen...Guaracha


De met Dylon tinnetjes geverfde lingerie materialen,
heb ik verwerkt tot een setje.
Nu kan ik gaan testen of het werkelijk niet kleurvast is zoals ze aangeven in de beschrijving.



Ik heb nóg een techniek van 'versieren' voor lingerie materialen gebruikt.
Het bedrukken met transfer papier.
Dit is geen succes...

Ten eerste, je ziet de afscheiding tussen het opgestreken 'plaatje'
op wit zal dit waarschijnlijk niet zo opvallen, maar op een gekleurde ondergrond wel.
Dit is natuurlijk wel op te lossen door je gekozen patroon mooi in het midden te printen,
en dan genoeg ruimte er omheen zodat je b.v. de cup helemaal kan doen.

Maar het 2e probleem is, dat het snel beschadigd.
Bij het naaien van het m.v. pandje, zie je de gaatjes waar de naald doorheen gaat,
wat wit oplichten, en als je wat veel moet keren met de stof,
of het  meerdere keren onder de machine doorhaald, krijg je beschadigingen.

Ook heb ik 1 keer per ongeluk iets te hard met mijn duimnagel
op de cup gedrukt, en die afdruk zie je ook gelijk.


Daarom had ik ook besloten om de 2e muziek regel niet meer op de hipster te strijken,
dat was n.l. de bedoeling ..



Ik ben niet zo weg van een horizontale naad,
maar mijn uitgekozen 'muziek regel' zorgde er voor dat ik deze cup moest gebruiken.

Het is trouwens wel een fijn bh-tje, Julie van Sewy,
de eerste die ik met dit patroon gemaakt heb,
is intussen al bijna versleten, zo graag had ik die aan.




Ik kwam tot deze uitvoering van het setje, door de muziek regel,
Guaracha, Spaanse dans stond er bij.

Rood en zwart, zijn voor mij typisch Spaanse kleuren.
(geel en zwart ook)

De hipster heeft om en om laagjes, net als van Spaanse Flamenco jurken.
En de bolletjes mesh heeft ook wel Spaanse trekjes.

Maar.. toen ik weer eens ging Googelen,las ik dit:

 Guajira
Spaanse en Midden-Amerikaanse dans- en liedvorm,
waarin de maat zich afwisselend in 6/8 en 3/4 beweegt.


Guaracha
Cubaanse variant van de guajira, waarin Spaanse invloed duidelijk overheerst,
afwisselend in 3/4 en 6/8 maat, in gematigd tempo, in de kunstmuziek reeds door Auber toegepast in het ballet van La muette de Portici.

Dus eigenlijk moet het setje Guajira heten.....














7 opmerkingen:

  1. Prachtige set geworden. Wat ontzettend jammer, dat het transfer stukje loslaat.
    Ik vind deze set vooral zo leuk, omdat jij 3 verschillende materialen gebruikt hebt. Ik heb daar een zwak voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een productiviteit!! En zo leuke experimenteel bezig. En dan lukken misschien niet alle dingen, maar wel o zo leerzaam!! Prachtig setje geworden, zo met die laagjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kleuren zijn echt prachtig met elkaar! Ik vind het gebruik van al die verschillende materialen ook echt super! Wel jammer van de muzieknootjes, dan weet je voor de volgende keer dat dat niet werkt. Het is een mooi setje, waar je steeds nieuwe ´dingen´ aan ontdekt. Zoveel variatie! Echt knap dat je het zo verzonnen krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het setje vind ik in de combinaties die je gebruikt hebt, ontzettend leuk geworden. Jammer dat het opstrijken van de prints niet is gelukt, je ziet inderdaad een glimmende rand en een wat andere textuur. Maar het idee is wel ontzettend leuk en creatief bedacht. Weer een mooi blogbericht geworden met passende beschrijving en benaming.
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi setje. Zoals de anderen al zeiden jammer dat de muzieknoten loslaten. Maar jij bent toch de vrolijke noot bij jou in huis?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PRACHTIG!! Wat een creativiteit met al die laagjes en de combi van diverse technieken, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het word misschien saai maar ook toen ik hem zag had ik ook zo iets van 'wauw' vind net als de ander de combi van materialen erg mooi ondanks het mislukken kun je hem toch wel dragen?
    gr. Corina

    BeantwoordenVerwijderen