maandag 26 juli 2010

Douce et Rouge


3e setje voor de Funny Flowers  is ook klaar.
Ik heb hiervoor voorgevormde cups gebruikt in de maat 85 B
Heb deze overspannen met lieve ( Douce) roosjesstof die ik op marktplaats gekocht had.
Heb als elastiek  rood paspelelastiek gebruikt, wat ik hier vandaan heb.

Mijn bedoeling eerst was om er een groene lycra bij te gebruiken, maar dat werd een beetje somber.
En omdat rood blijkbaar  niet doorschijnt onder een witte broek, wilde ik die test wel eens doen, dus werd het rood ( Rouge) voor het broekje.
De rode lycra komt uit een stoffenwinkel in de buurt.


Het broekje lijkt wel erg hoog, maar dat is het niet, het is een heupbroekje.
Ik heb deze nagetekent van een Bon Giorno heupslip.
 'Meisje' is wat slanker dan ik, dus komt het bij haar wat hoger omdat het niet zo in de breedte hoeft te rekken.

Het setje past goed, de bh sluit m.v. goed aan, maar het is niet helemaal goed gegaan met de voorgevormde cups.
Onder de borst klapt het elastiek naar binnen.
Ik weet niet of dit aan het elastiek ligt, dat is niet zo stevig als picotelastiek, of aan de beugels.
Bij de cups hoorden beugels van 27.5 cm, maar die zijn voor mij te groot.
Ik heb er 'mijn maat' 24.5 in gedaan.
Heb nadien nog eens de 27.5 er in gedaan, maar dan kwam m.v. van het borstbeen af te staan.
Het kan ook aan het m.v.-pandje liggen, dat is naar mijn idee iets te breed voor de voorgevormde cups.
Ik heb alles genoteerd, dus de volgende keer ga ik hem nog eens maken met steviger elastiek en een smaller voorpandje, kijken wat voor verschil dat maakt.
Maar... hij is goed draagbaar en zit lekker.




4 opmerkingen:

  1. wat een prachtige creatie weer! het rood maakt het setje inderdaad heel fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk setje! Mooi dat rood bij de bloemenlycra.

    Het elastiek kan ook omklappen als het beugelband er niet over gestikt is. Dat moet over elkaar liggen en niet naast elkaar.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt weer een mooi setje gemaakt. De creativiteit spat er weer vanaf.
    Ik dacht ook aan hetzelfde als Saskia. Hoe heb je het beugelband er tegenaan gestikt? Naar binnen of naar buiten? En het elastiek kan ook te slap zijn.

    BeantwoordenVerwijderen